סערה חדשה בדרך לבית שאן? תחקיר מיוחד שערכנו בימים האחרונים מעלה כי עיריית בית שאן מתכוונת להחיל בקרוב הסדרי חנייה בתשלום (כחול-לבן) ברחובות המרכזיים וברחבי העיר. המהלך, שנשמר עד כה מתחת לרדאר, מעורר כבר עכשיו דאגה עמוקה וחשש כבד בקרב המגזר העסקי והתושבים.

הידיעה על הכוונה לגבות תשלום עבור חנייה הכתה גלים בקרב בעלי העסקים בעיר, שחלקם הגדול מתמודד גם כך עם תקופה לא פשוטה. לטענתם, גזירת הכחול-לבן תרחיק את הלקוחות, תפגע אנושות בפדיונות ותוביל לתוצאה הפוכה מזו שהעירייה מקווה להשיג.

"אנשים לא יבואו לעשות קניות אם הם ידעו שכל דקה עולה להם כסף," אומר היום בעל עסק מוכר בעיר. "החשש הגדול שלנו הוא מפני בריחה המונית של תושבים לערים השכנות שבהן אין מצוקת חנייה או תשלום כזה. במקום לעודד את הכלכלה המקומית, המהלך הזה פשוט יבריח את הקונים ויפגע בנו אנושות".
התושבים עמם שוחחנו רואים במהלך זה שלב נוסף בגל התייקרויות שמנחיתה העירייה על הציבור בתקופה האחרונה. כזכור, המהלך הנוכחי מגיע בהמשך ישיר להעלאת מחירי הארנונה שנרשמה בעיר.
בנוסף, הכנסת תאגיד המים העירוני "מי רקת" לפעילות בעיר ממשיכה לעורר תרעומת רבה. תושבים רבים מדווחים בשבועות האחרונים על זינוק משמעותי ועליית מחירים חריגה בתשלומי המים הכלליים. "מרגיש שמנסים לחלוב אותנו מכל כיוון," שיתף אחד התושבים, "קודם הארנונה, אחרי זה המים של 'מי רקת', ועכשיו רוצים שנשלם גם על לעצור ליד הבית או ליד המכולת? זה פשוט מוגזם".
מטעם עיריית בית שאן לא נמסרה תגובה לכתבה עד למועד פרסומה.