תושב עפולה בן 29 נאשם שהצית רכב בעיר על רקע סכסוך רומנטי, ונעצר זמן קצר לאחר מכן לאחר שהטלפון הנייד שלו אותר בזירת ההצתה. כתב האישום נגדו הוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בנוף הגליל-נצרת, לצד בקשה להותירו במעצר עד תום ההליכים.
המקרה התרחש לפנות בוקר ב-7 ביוני, אז התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על רכב שעולה באש באחד מרחובות עפולה. כתוצאה מהדליקה ניזוקו גם כלי רכב נוספים שחנו בסמוך. במהלך הטיפול בזירה, איתרו השוטרים מכשיר טלפון סלולרי זרוק על הקרקע ליד הרכב השרוף. המכשיר נתפס והועבר לבדיקה בתחנת המשטרה בעיר.

כמה שעות לאחר מכן הגיע הנאשם לתחנת המשטרה וטען כי זיהה באמצעות אפליקציה ייעודית שהטלפון שאבד לו נמצא בתחנה, ודרש לקבלו בחזרה. השוטרים הבהירו לו כי לא יוכל לקבל את המכשיר עד שיישלל קשר בינו לבין ההצתה, ושלחו אותו לדרכו.
למחרת נעצר החשוד, לאחר שבחקירה עלה כי בינו לבין בעל הרכב קיימת היכרות עקיפה סביב אישה שהייתה בעבר בקשר עם הקורבן וכיום נמצאת בזוגיות עם הנאשם. לפי כתב האישום, כמה ימים לפני ההצתה נפגשו השניים באקראי ליד כספומט בעיר, שוחחו לראשונה וגילו כי שניהם מכירים את אותה אישה. במהלך השיחה שיתף הקורבן את הנאשם בפרטים על מערכת היחסים שהייתה לו עמה והזהיר אותו מפניה.
בהמשך, כך לפי חומר הראיות, שיתף הנאשם את בת זוגו בתוכן השיחה, והדבר הפך לרקע שהוביל על פי החשד להצתת הרכב. החוקרים חשפו במהלך החקירה התכתבויות רבות בין הנאשם לאישה, שלטענתם מצביעות על תכנון מוקדם של ההצתה. בין היתר נמצאה תמונה של הרכב ששלח לה הנאשם, לצד ההודעה: "רציתי לשאול אותך אם את יודעת להגיד לי אם זה הרכב של הבן ז… חקרתי קצת את האזור, מצלמות, השכונות, הכל".
עם סיום החקירה הגישה אתמול פרקליטות מחוז צפון, באמצעות עו"ד רועי אלפסי, כתב אישום נגד הנאשם לבית המשפט המחוזי בנוף הגליל-נצרת, לצד בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.