משרד הבריאות הגיש היום (רביעי) תלונה דחופה למשטרת ישראל, בעקבות חשד חמור כי מוצרי "טחינת הנסיך" שהיו אמורים לעבור השמדה בשל זיהום בחיידק הסלמונלה נגנבו ועלולים למצוא את דרכם לשווקים ולמדפי החנויות.

מוצרים המדוברים עברו הליך ריקול לפני מספר חודשים, בעקבות פעולות פיקוח מוגברות של שירות המזון במשרד הבריאות שגילו בהם את החיידק המזהם. כעת, בעקבות מידע חדש שהגיע למשרד, עולה החשש הממשי כי חלק מהסחורה הנגועה נגנבה רגע לפני שהושמדה.

במשרד הבריאות מדגישים ומזהירים את הציבור שלא לרכוש ולא לצרוך את מוצרי "טחינת הנסיך" מכל תאריכי התפוגה החל מ-13/7/2027 ועד ל-
אין זו הפעם הראשונה שמותג הטחינה הוותיק עולה לכותרות בהקשרים של זיהום חמור. פרשת "טחינת הנסיך" הגדולה הכתה גלים בישראל בשנת 2016, כאשר במהלך בדיקות שגרתיות של שירות המזון נחשף זיהום סלמונלה נרחב בקווי הייצור של המפעל.
הפרשה ההיא, שבה התברר כי הנהלת המפעל ידעה על הבעיה והסתירה אותה במשך שבועיים, הובילה אז לאיסוף ענק של מאות טונות של מוצרים, פגעה קשות ברצף האספקה של חברות סלטים גדולות שהשתמשו בחומר הגלם של המפעל, ועוררה דיון ציבורי נוקב על איכות הפיקוח והשקיפות של יצרניות המזון בישראל מול הצרכנים. הריקול הנוכחי, שמוצריו עומדים כעת במרכז חקירת המשטרה, הוא המשך ישיר למאמצי הפיקוח שהתהדקו מאז סביב המפעל.