פעיל אופוזיציה איראני המפעיל חשבון פופולרי ברשת X תחת הכינוי "סיאקסרס", טוען כי המנהיג העליון הנוכחי של איראן הוא למעשה דמות פיקטיבית. לדבריו, מוג'תבא ח'אמנאי – שמוצג כביכול כמנהיג השולט – חוסל כבר בתחילת המלחמה בתקיפות של צה"ל.

לטענתו, "החייאתו" של מוג'תבא נועדה רק כדי לאפשר למשטר לגשר על מחלוקות פנימיות ולשרוד את הטלטלה שנוצרה לאחר שגם אביו נהרג. "סיאקסרס" טוען כי עלי ח'אמנאי ובנו חוסלו בתקיפות ישראל ב-28 בפברואר, וכי המעגל הפנימי של המשטר האיראני המתין למעלה מ-20 שעות לפני שהודיע על מותו של עלי בטלוויזיה הממלכתית – בזמן שנבנה נרטיב של "המשכיות שלטונית", כך שהציבור יחשוב שהשלטון עבר מהאב לבן, למרות ששניהם כבר לא בין החיים.
לדבריו, לאחר מותם של השניים הוקמה "מועצת מנהיגות זמנית" שהייתה אמורה לנהל את המדינה, אך זו התפרקה בתוך שמונה ימים בלבד בשל "סדקים פנימיים" – מאבקי כוח וירושה יצריים בין הפלגים השונים בצמרת. הסדקים הללו נבעו מחוסר הסכמה בין הקיצונים במשמרות המהפכה לבין דמויות כמו הנשיא פזשקיאן, שנתפס כ"רך מדי" עבורם. מחשש שהציבור באיראן והעולם יבחינו בחולשת המשטר ובהתפוררות האחדות בצמרת, הוחלט לבטל את המועצה ולהכריז על מוג'תבא כמנהיג עליון.
בכך, השתמש המשטר בשם "ח'אמנאי" כדבק מלאכותי שנועד לסתום את הסדקים ולהציג מצג שווא של המשכיות ויציבות, בעוד שבפועל מוג'תבא כבר לא היה בחיים והכוח עבר לידי הפלג הצבאי של יושב ראש הפרלמנט האיראני קאליבאף.
עוד טען כי מאז שהציג המשטר האיראני ב-8 במרץ את מוג'תבא כמנהיג העליון החדש – לא פורסם אף תיעוד אמין שלו, לא סרטון, לא אודיו ברור, ולא הופעות פומביות שמוכיחות כי הוא אכן בחיים. הפעיל הוסיף כי מוג'תבא שהה באותו מתחם עם אביו בזמן התקיפות, שכללו גלים חוזרים של תקיפות ופצצות חודרות בונקרים. לטענתו, אשתו, ילדיו ואחותו לא שרדו. עוד הדגיש כי השתיקה של המשטר – שבדרך כלל הופך כל אירוע לפסטיבל תעמולה 24/7 – מעידה שמדובר במצג שווא.
"מוג'תבא ח'אמנאי מת. הכס תפוס על ידי רוח רפאים, והחוטים נמשכים על ידי הזרם של משמרות המהפכה דרך משרדו של מוחמד באקר קאליבאף", כתב. לדבריו, אילו מוג'תבא היה בחיים, הוא היה מוצג שוב ושוב כסמל להמשכיות, ואשתו הייתה מופיעה בתקשורת ללא הפסקה. כחיזוק לטענותיו, הציג סיאקסרס ביממה האחרונה גם ראיות טכניות המבוססות על מודיעין ממקורות גלויים (OSINT).
לטענתו, ניתוח של קבצי PDF רשמיים שפורסמו בשם המנהיג העליון מראה כי הם מופקים באותה מערכת בדיוק של משרדו של קאליבאף. "חתימות ה-PDF של Adobe InDesign על כל המסמכים זהות לחלוטין לאלו שיוצאות ממשרד הפרסומים של קאליבאף – אותה גרסה, אותה ספריית PDF ואותם פרטי מטא-דאטה", כתב.
בנוסף לדבריו, צוות המעצבים עבר בתחילת יוני ממחשבי מק למחשבי ווינדוס – שינוי שתואם למערך הטכני של לשכתו של קאליבאף. בפוסט האחרון שפרסם ברשת X העלה הפעיל את השאלה המתבקשת כעת: מול מי מתנהל העולם כאשר נטען כי מתקיימים מגעים עם מוג'תבא ח'אמנאי? ובפרט כאשר דונלד טראמפ מצהיר כי הוא מדבר עמו – אם בפועל, כך לטענתו, מדובר בגורמים אחרים לחלוטין.