כוחות הביטחון חשפו בימים האחרונים מנהרה תת-קרקעית בעומק של כ-25 מטרים סמוך למעבר א-זעים שבמזרח ירושלים. על פי החשד, המנהרה נועדה לשמש לצורכי טרור וכן להברחת שוהים בלתי חוקיים אל תוך שטח ישראל. בעקבות החקירה נעצרו שני חשודים, לאחר שממצאי DNA שנאספו בזירה קשרו אותם למקום.
החקירה, שהתנהלה בשיתוף מספר גופי ביטחון, העלתה חשד כי השניים היו מעורבים בהקמת המנהרה ובהכשרתה לפעילות בלתי חוקית. החשודים הועברו לחקירה, ובמערכת הביטחון בוחנים האם קיימים מעורבים נוספים בפרשה. מפקד ימ"ר ש"י התייחס לחשיפה ואמר כי מדובר ב"סיכול של איום ביטחוני משמעותי עוד לפני שהתממש", והדגיש כי כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות נגד כל ניסיון לפגוע בביטחון אזרחי ישראל.