הקמפוס של המכללה האקדמית עמק יזרעאל ארח היום כנס מקצועי חדשני בתחום הרפואה המונעת ואיכות החיים, בסימן ארבעה עשורים לחתימת אמנת אוטווה הבינלאומית.

המפגש איחד תחת קורת גג אחת מובילי מדיניות, חוקרים בכירים וראשי רשויות מקומיות, במטרה לשרטט את אסטרטגיית קידום הבריאות לשנים הבאות.
סדר היום של הכנס נפתח בדברי ברכה מפי שורה של אישים מרכזיים בתחום, ובהם מוביל תחום הבריאות באשכול וראש המועצה המקומית דבוריה מר ריפעת עזאיזה. הדוברים הדגישו את החשיבות ההולכת וגוברת של שיתופי פעולה אזוריים ורב מגזריים כבסיס לחוסן קהילתי מקיף ואת חשיבות פעילות האשכול בקידום התחום. בהמשך היום התקיים מושב מליאה מרכזי שעסק באתגרי הגוף והנפש בעידן המודרני, ובשילוב טכנולוגיה ובינה מלאכותית ברפואה הציבורית.

חלקו המרכזי של סדר היום הוקדש לפאנל מיוחד שהפנה את הזרקור אל הזירה המוניציפלית והטמעת המדיניות ברשויות המקומיות. בדיון, אותו הנחתה ראש החוג למדעי המדינה והחוג לתואר שני במנהל מדיניות ציבורית במכללה האקדמית עמק יזרעאל ד"ר אנה אוסטר, לקחו חלק מנכ"ל כעביה מר חוסין אבו סעיד, סגנית ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל הגברת דליה אייל, ראש המועצה המקומית דבוריה, מר ריפעת עזאיזה, ראש המועצה המקומית רמת ישי מר אסף אוברלנדר ומנכ"ל אשכול רשויות הגליל והעמקים מר מאיר חלי. חברי הפאנל הציגו את החיבור המעשי שבין המודלים התיאורטיים לעשייה בשטח.
מנכ"ל אשכול רשויות הגליל והעמקים מר מאיר חלי עמד בדבריו על שיטת העבודה המערכתית המובילה את המיזם, ותאר את האתגרים המקצועיים:
"באשכול נכנסנו לתחום הבריאות בעקבות השותפות בין משרד הבריאות למשרד הפנים והצורך שעלה מהשטח. אחד האתגרים שזיהינו ברשויות הוא היעדר פונקציה מקצועית ייעודית שתוביל את התחום ברוב הרשויות באשכול. לשם כך פיתחנו מודל של מובילות בריאות. כיום פועלות באשכול 11 מובילות בריאות המיועדות לתפקיד זה מתוך 19 הרשויות, כאשר השאיפה היא להציב מובילה בכל אחת מהרשויות. תפקידן אינו עבודה ישירה מול תתושבי הרשויות, אלא קידום תוכניות בריאות מול אנשי המקצוע ובעלי התפקידים בתוך הרשות עצמה והם אלו שמפעילים את המדיניות עם תתושביהם. זהו בדיוק החיבור והשילוב המערכתי הדרוש כדי לחזק את בעלי התפקידים וליצור את גלגלי השיניים המניעים את השינוי."
במהלך הדיון הדגיש ראש המועצה המקומית רמת ישי מר אסף אוברלנדר את החשיבות של מחויבות מנהיגותית ורתימת כלל המערכות העירוניות להצלחת המיזמים הבריאותיים:
"האתגר המרכזי הוא שיתוף הפעולה ורתימת כל השחקנים בתוך הרשות מתוך ההחלטה שמתקבלת. ברגע שהחלטתי, אני כולי שם. אני רותם את כל המערכת, את הצוותים ואת מערכת החינוך, כדי שהדבר הזה יקרה. כשאתה רותם את כולם, אתה רואה איך הכל צומח, פורח והצוותים משתפים פעולה."
הפאנל סיכם כי הרשות המקומית מהווה את דרג המפתח ליצירת סביבה תומכת בריאות.
סדר היום ננעל במושבים מקבילים, בסדנאות מעשיות ובתערוכת פוסטרים מחקריים שהציגו את חזית המחקר האקדמי בתחום, לצד הענקת תעודות לפוסטרים מצטיינים.