פלסטיני שחדר לישראל ללא היתר שהייה, נתפס כשהוא נוהג ללא רישיון וביצע עבירות תנועה חמורות, קיבל מבית המשפט גזר דין שמעורר ביקורת חריפה. על פי פרסום ראשון, במקום עונש מאסר בפועל או הרחקה מיידית מהמדינה, הוטל עליו עונש של מעצר בית.
הביקורת מתמקדת בעיקר בעובדה שהמעצר הביתי נקבע בתוך שטח מדינת ישראל, למרות שהנאשם כלל אינו מחזיק באישור שהייה כחוק. המקרה נחשף על ידי עורך הדין שי גלילי, שמתח ביקורת חריפה על ההחלטה.
לדברי גלילי, מדובר בהחלטה חסרת היגיון מעשי. "זה כמו לשלוח הומלס למעצר בית", אמר, וטען כי המסר המועבר לציבור פוגע בהרתעה ובאכיפת החוק. המקרה מעורר מחדש את הוויכוח הציבורי סביב מדיניות הענישה בעבירות של שוהים בלתי חוקיים בישראל.