האח הגדול גרסת בית שאן: חוקרים פרטיים נשלחו לעקוב אחרי עובדי עירייה

מאחורי הקלעים

​הנהלת עיריית בית שאן שיגרה היום (שישי) מכתב רשמי וחריף לכלל עובדי הרשות המקומית, המציף תופעה של ניצול שעות העבודה לצרכים אישיים בקרב קומץ עובדים. במכתב, עליו חתומה הנהלת העירייה, נעשה ניסיון ברור לאזן בין הוקרת תודה עמוקה לרוב המוחלט של העובדים המסורים, לבין הצבת קו אדום בוהק נגד מי שחורגים מהנהלים ומנצלים את המערכת.

​בפתח המכתב ביקשה ההנהלה להדגיש את הערכתה הרבה לצוותי העירייה, וציינה כי העירייה התברכה בעובדים מסורים, מקצועיים וערכיים המעניקים מדי יום שירות איכותי לתושבים, לעיתים בתנאים מורכבים ובשעות לא שגרתיות. ההנהלה הדגישה כי רובם המוחלט של העובדים מגיע לעבודה מתוך תחושת שליחות אמיתית וראוי להערכה רבה על כך.

​עם זאת, מיד לאחר מכן עבר המכתב לטון תקיף ומזהיר מפני תופעה מצומצמת מאוד אך חמורה, שבה עובדים מנצלים את שעות העבודה לצרכים פרטיים בצורה שיטתית ורחבה, ואינם מבצעים את עבודתם כנדרש. בהנהלה הבהירו כי מעשיהם של אותם בודדים פוגעים בראש ובראשונה בחבריהם לעבודה, שכן הם יוצרים רושם מוטעה כאילו מדובר בתופעה רחבה, פוגעים באמון הציבור ובשמה הטוב של העירייה, ומטילים צל כבד על כלל עובדי הרשות שעושים את עבודתם ביושר ובמקצועיות.

​עוד הזכירו בעירייה לעובדים כי משכורתם ממומנת מכספי המסים של תושבי בית שאן, אשר משלמים ממיטב כספם ומצפים לקבל את מלוא השירות המגיע להם. על פי עמדת הנהלת העיר, כאשר עובד מקבל שכר על שעות שבהן אינו מבצע את עבודתו, מדובר בפגיעה ישירה באמון הציבור ובכספים שהופקדו בידי הרשות באחריות, ובכך הוא מכפיש את העירייה כולה.

​במסמך נחשף כי בשבועות האחרונים נבדקו מספר מקרים בודדים בעקבות תלונות חוזרות ונשנות ומידע שהצטבר ממקורות שונים. יחד עם זאת, בעירייה ביקשו להרגיע את הרוחות והדגישו כי הרשות אינה עוסקת ברדיפה אחר עובדים ואינה פועלת על בסיס שמועות או אירועים חד-פעמיים. הטיפול מופנה אך ורק למקרים שבהם קיימת התנהלות רציפה, חוזרת ונשנית, שאינה עולה בקנה אחד עם חובותיו של עובד ציבור ועם האמון שניתן בו.

​לסיכום, הנהלת העירייה הבהירה כי לצד הגיבוי המלא שיינתן לעובדים המצטיינים, כל תלונה מהותית שתגיע ממנהלים, מעובדים או מתושבים תטופל בנחישות. בכל מקרה של חשד להתנהלות פסולה, הנושא ייבדק באופן יסודי ומקצועי, ובמקרים שבהם יתברר כי אכן בוצעה הפרת אמון או משמעת – יינקטו כל הצעדים הנדרשים ללא היסוס. ההנהלה חתמה את דבריה בקביעה כי כולsharing את אותה המטרה, שהיא הענקת השירות הטוב ביותר לתושבים ושמירה על מעמד העירייה כארגון איכותי וערכי, ולכן לא תאפשר לקומץ קטן לפגוע בשמם הטוב של כלל העובדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות