לאחר הלווייתו של נווה חבשוש הי"ד: נחנך מקווה הנשים המחודש בגבע בנימין-אדם

המשרד לשירותי דת

בטקס שנערך השבוע נחנך מקווה הנשים המחודש ביישוב גבע בנימין-אדם. המקווה, שנקרא "פייגא" לעילוי נשמת פייגא בת ר' יצחק שרגא, שופץ על ידי המועצה הדתית מטה בנימין בסיוע עמותת Mikveh USA והמשרד לשירותי דת.

האירוע התקיים יום לאחר הלווייתו של בן היישוב, סמ"ר נווה חבשוש הי"ד, והוקדש גם לחיבור שבין האובדן הכבד שחווה הקהילה לבין הבחירה להוסיף חיים, קדושה ותקווה.

בין המשתתפים הייתה גם מירב ברגר, אמה של התצפיתנית אגם ברגר ששוחררה משבי חמאס, אשר הייתה שותפה למהלך גיוס התרומות לשיפוץ המקווה. בדבריה סיפרה על האמונה והכוחות שליוו את משפחתה לאורך תקופת השבי ועל תחושת ההודיה עם שובה של אגם הביתה.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר: "בשבוע שבו קברנו את נווה חבשוש הי"ד, בן היישוב וגיבור ישראל שנפל בהגנה על עם ישראל וארצו, אנו חונכים מקום שמסמל חיים, המשכיות וקדושה. זהו לא רק מקווה חדש, אלא ביטוי לעוצמתה של קהילה שבוחרת להמשיך לבנות גם ברגעים של כאב. ההתיישבות נבנתה תמיד מתוך ההבנה שהמענה לחושך הוא להוסיף אור, והמענה למבקשי נפשנו הוא להוסיף חיים. אני מודה להנהגת היישוב, למועצה הדתית מטה בנימין, למשרד לשירותי דת, לעמותת Mikveh USA, לתורמים ולכל השותפים שפעלו להשלמת הפרויקט החשוב הזה עבור תושבות היישוב".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן, אמר: "בניית מקווה טהרה ביישוב גבע בנימין-אדם היא אבן דרך משמעותית בביסוס חיי הקדושה והקהילה. השילוב שבין מסירות הנפש של חלוצי היישוב לבין העשייה העכשווית הוא הביטוי העמוק ביותר להמשכיות שלנו בארץ ישראל. אנו מודים לכל השותפים שסייעו בהקמת המבנה המפואר, שיעניק מענה רוחני ונגיש לתושבות היישוב. המקווה החדש מצטרף לתנופת הפיתוח של שירותי הדת ביישובי מטה בנימין, מתוך מטרה להנגיש את שירותי הטהרה ברמה הגבוהה ביותר לכלל התושבים".

יו"ר היישוב גבע בנימין-אדם, דניאל שיימס, אמר: "חנוכת המקווה היא רגע משמעותי ומרגש עבור קהילת אדם. דווקא בימים מורכבים אלו אנו רואים את הכוח של הקהילה להתאחד סביב עשייה שמוסיפה קדושה, משפחה וחיים. אני מבקש להודות להנהגת היישוב, לראש מועצת בנימין ישראל גנץ, לסגנית ראש המועצה חנה איטח, ליו"ר המועצה הדתית הרב ישי איתן, לתורמים מתוך הקהילה ולעמותת Mikvah USA, ולכל מי שפעל לאורך הדרך כדי להביא את הפרויקט החשוב הזה לידי השלמה".

הרב שלמה סגל מעמותת Mikveh USA אמר: "יחד עם המועצה הדתית ועם איתי פישהיימר מהמועצה האזורית ואנשי מנהלת היישוב, הצלחנו להגביר את חומות הטהרה בעם ישראל ולהביא לתוספת קדושה וטהרה בבתי ישראל".

סגנית ראש מועצת בנימין, חנה איטח, אמרה באירוע: "אין סמלי יותר מכך שיום לאחר שהבאנו את נווה הקדוש לקבורה, אנחנו עוסקים במקווה שהוא קדושה וטהרה, בהמשך הבאת חיים לעולם".

יו"ר המועצה הדתית מטה בנימין, הרב ישי איתן, חתם את הדברים ואמר: "הגענו מכמה ימי מילואים שבהם זכינו לצערנו לעסוק בהבאת בן היישוב נווה חבשוש לקבורה לאחר זיהויו, ויהי רצון שזכות זו וזכות פתיחת המקווה תעמוד לכל אנשי היישוב, ועל כך נאמר 'בדמייך חיי' – הוציאו חיים לעולם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות