ראש עיריית כפר יונה, אלברט טייב, פנה במכתבים לשר הביטחון ישראל כ"ץ ולשר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר בדרישה להעביר את כלא 10 אל מחוץ לעיר, בעקבות ההפגנות החוזרות סביב המתקן הצבאי.
לדברי טייב, ההפגנות גורמות לפגיעה משמעותית בשגרת החיים של תושבי העיר, כאשר לדבריו תושבים נותרו נצורים בבתיהם במשך שעות, התחבורה הציבורית שובשה, צהרונים בוטלו, נותרו כמויות פסולת במרחב הציבורי ואף נוצר מחסור בכוחות משטרה בעיר. "אין כל הצדקה לכך שאלפי תושבים ימשיכו לשלם פעם אחר פעם את המחיר בשל מיקומו של מתקן הכליאה", כתב.